Aktuality
22.11.2024, 01:55Provozní doba
Univerzita třetího věku
každou druhou středu
Zahrádkáři
21. 11.
Knižní klub
25. 11.
Výroba adventního věnce
26. 11.
Science Café
28. 11.
Vánoční provozní doba
Křest knihy
Vánoční focení s Gábinou
03. a 10. 12.
Umělá inteligence
04. 12.
Mikuláš v knihovně
05. 12.
Jazzový koncert
12. 12.
Tulouš
16. 12.
Origami s Markétou
Každou středu
Tvořivé odpoledne pro všechny
Každý čtvrtek
Dobrovolnictví
Školení na PC
Semínkovna
Návod audiohnihy a e-knihy
Stahování e-audioknih
Návod - čtenářské konto 1
Návod - čtenářské konto 2
Informace o spotřebitelské poradně D-test
Nabídka vypracování rešerší
Odprodej knih
Certifikát ATIC
Cesta do historie umění byla velmi zajímavá
Na cestu světem umění vzal žáky sedmé třídy jedné z chodovských škol Ondřej Horák, spoluautor knihy Proč obrazy nepotřebují názvy. Hostem chodovské knihovny byl v rámci celorepublikové akce pořádané Svazem knihovníků a informačních pracovníků: Maraton čtení. Na úvod žákům představil nejen sebe, ale i výše uvedenou knihu. S její pomocí je pak provedl dějinami umění a různými výtvarnými styly.
Naprosto si své publikum získal nejen vtipnými vsuvkami: „V letním kině jsem viděl film: Želvy Ninja, ty jsou pojmenované po slavných umělcích, takže stačí, když je ve výtvarce vyjmenujete tak máte jedničku.“ Děti spolupracovaly výborně i při odpovědích na různé dotazy nebo při poznávání známých obrazů. Ta správná zábava však nastala, když měly za pomocí různých výtvarných děl sestavit časovou osu toho, jak se výtvarné umění vyvíjelo. Dá se říci, že úkolu se jednotlivé skupiny zhostily s větší či menší vervou, což se projevilo i na výsledku. Ze čtyř skupin se povedla jedna osa i s popisky a obrázky. Ostatní osy už byly povedené o něco méně. Ono nebylo úplně ideální dávat třeba fotografii koní v řadách nad sebou k egyptskému umění, což jeden ze skupiny autorů komentoval hláškou:“Já vám říkal, že tam ty dostihy nepatří.“ Každopádně si děti mohly své výtvory odnést a myslím si, že je to úžasný způsob jak v dnešní mládeži změnit zájem o umění. K tomu je také určena ostatně i kniha, s níž děti pracovaly a která je s uměním seznamuje formou komiksu s detektivní zápletkou.